Bumerang

21 Mart 2014 Cuma

Çingene kızı mozaiği/Zeugma



     Bugün sizlere hobilerimden birini anlatmak istiyorum. Hepinizin yakından tanıdığı Zeugma mozaiklerinden Çingene kızı mozaiğini yapmaya çalışıyorum bir süredir. Öncelikle mozaikten bahsedeyim sizlere.
     Gaziantep Zeugma Müzesi'nde özel bir alan ayrılmış kendisine. Göz gözü görmeyen karanlıkda bir kaç köşe dönerek ulaşıyorsunuz. Gerçekten çok güzel bir mozaik ama umduğumdan çok daha küçük. Kim olduğuna gelince aslında tam bir bilgi yok. Çingene kızı, yer tanrıçası Gaia hatta Büyük İskender bile olabileceği söylenen mozaik, Belkıs harabelerinin kurtarılması sırasında bir villanın tabanın parçası olarak üzerindeki sütunun kaldırılmasıyla bulunmuş. Rehberimizin anlattığına göre o dönemde zenginler evlerine halı yerine mozaik yaptırıyorlarmış.
     Yaklaşık bir sene kadar önce bir hobi merkezinde rastladım Çingene Kızı Mozaik setine. Sonrasında zaman buldukça çalışarak yarısını ancak bitirebildim. Göründüğü kadar kolay değil. Çubuk şeklindeki taşları beton kerpeteniyle küçük küçük kırarak ve tonlarını tutturmaya çalışarak özel yapışkanı ile yapıştırıyorsunuz. Bazen bütün bir gün çalışıp bazen aylarca elimi sürmeden yarısına gelebildim. Bir yanım hemen bitirmek istiyor, bir yanım bitmesin diyor bu şekilde yapmaya çalışıyorum.

Merak edenler için mozaiğimin son hali

Sevgiler Başak





10 yorum:

  1. Başlamak bitirmenin yarısıdır. Siz başlayarak yarısını yapmışsınız zaten, inşallah tamamını bitirdiğinizde de mozaiğinizi görebiliriz. Sevgiler.. Bu arada blog sayfanızı takip listeme aldım. Sizi de kendi blog sayfama beklerim. bilgicellim.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. Desteğiniz için teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Bu halde bile çok güzel görünüyor. Bir kaç gün önce bende müzeyi gezdim gerçekten büyüleyiciydi. Netten Çingene Kızı'nın mozaik setini ararken yazınıza rastladım. Müzenin satış mağazasında puzzle olarak yok malesef. Acaba sizin bu seti hangi mağazadan aldığınızı öğrenebilirmiyim? Şimdiden teşekkürler. Çingene Kızının bitmiş halinin fotoğraflarını da beklerim. Kolay gelsin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Moda Caddesinin başındaki bir puzzle dükkanından almıştım. Geçen hafta orayı gezdim ama göremedim. Kutusunun üzerinden bulup tekrar bidiririm. Şu anda seyahatteyim döner dönmez size iletirim.

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim. Size iyi seyahatler.

      Sil
    3. Çok teşekkür ederim. Size iyi seyahatler.

      Sil
    4. Teşekkürler görüşmek üzere

      Sil
  4. Ben de baslamayi dusunuyorum bu resmi cikartmaya ama mersinde mozaik satisi yapan bi yer bulamadim malesef.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba, Başak Hanım aynı set banada hediye edildi. Ancak nerden başlayacağımı bilemiyorum.Kutudan çıkan resim çok net değil.Sizin foto bana yardımcı olur umarım. Bittikten sonra ne yapılıyor? Altına başta birşey yerleştirmek gerekiyor mu? İlgili videoları izledim.Taşların aralarını doldurmak için derz sürülüyor.Siz de aynı işlemi uygulayacak mısınız? Başlangıçtan son aşamasına kadar sırayla bilgi verir misiniz? Mozaikler masada bana bakıyor ben gidip geliyorum onlar bana bakıyorum. Lütfen yardım:(

    YanıtlaSil
  6. Merhaba, kutudan çıkan fotoğraf yetersiz biraz da sanki hayalgücümüze bırakmışlar gibi. Ben fileli fotoğrafın üzerine internetten bulduğum başka fotolardan da ilgam alarak yapıştırdım. Bu arada taşındım ve bitirme şansım olmadı. Ancak satın aldığım yerde derz sürüldüğünü görmüştüm ve açıkcası pek hoşlanmadım. Ben bittikten sonra cam kestirip bir sehpa ya da masa üzerinde değerlendirmek istiyorum. Umarım yardımcı olabilmişimdir. Sevgiler

    YanıtlaSil