Bumerang

10 Ağustos 2014 Pazar

Macbook hard disk kapasitesini artırmak / Transcend JetDrive 520 unboxing

Bugünkü yazı eşim Gürcan'dan Mac kullanıcılarına....


Bir süredir kullandığım Mid 2012 MacBook Air'ın 128 GB'lık kapasitesi artık yetmemeye başladığı için neler yapabileceğimi araştırmaya başladım. Önce bilgisayarı, daha yüksek kapasiteli bir alternatifle değiştirme fikri üzerine çalıştım ancak ortaya çıkan maliyet ve elimdeki bilgisayarı yok pahasına almaya çalışan 2. el alıcıları nedeniyle mevcut kapasiteyi artırmaya karar verdim.

İlk başvurduğum yer Apple oldu ama öğrendiğim kadarı ile bilgisayarı seçerken yükseltmeyi de talep etmemiz gerekiyormuş. Sistemlerini gereği, daha sonra Hard Disc veya RAM'de yükseltme yapmıyorlarmış. Bu cevap ile planlarımdan vazgeçer miyim hiç? Elbette hayır. Hemen B planı olan "Transcend" alternatifine yöneldim.

Transcend depolama çözümleri ile sektörde söz sahibi bir şirket. Ben de uzun ve detaylı araştırmalarım sonucu bu markanın ürününde karar kıldım. Transcend, Apple Mac kullanıcılarına "Apple upgrade kit" adını verdiği bir çözüm sunuyor. Imac  ve 2013 sonrasında çıkan MacBook'lar dışındaki tüm Apple bilgisayarları için özel ürünleri bulunuyor.

"http://www.transcendusa.com" linkinden ulaştığım aşağıdaki listeden, ihtiyacım için en uygun çözüm olan JetDrive 520 480 GB'lık SSD'yi seçtim.


Türkiye'de bu ürünün henüz satışı olmadığı için, Amazon.com'dan sipariş ederek JetDrive'ı tedarik ettim.
JetDrive, bir haftadan kısa bir sürede ve gerçekten çok iyi koruma sağlayan bir ambalaj ile elime ulaştı.

Hadi kutuyu açalım artık...

JetDrive'ın  ambalajı da kendisi gibi pratik ve küçük. Kutu içeriği ise, 3 katmanlı olarak çok düzgün bir şekilde yerleştirilmiş. 








 Kutuyu açar açmaz bizi JetDrive karşılıyor.



 2. katmanda, kullanım amacını daha sonra açıklayacağım küçük bir alüminyum kasa bulunuyor. 



Son katmanda da, USB 3.0 ara kablo ve montaj için gerekli 3 vida ile 2 adet farklı tornavida ve alüminyum kasanın siyah kadife kılıfı yer alıyor.

Kutu içinden çıkan kurulum kılavuzunun çok yetersiz olduğunu gördüm. Ancak Jet Drive'ın kurulum ve kullanımına yönelik olarak Transcend'in sitesinde ve Youtube'da gerekli tüm bilgiler bulunuyor.

Kurulum gerçekten çok kolay. Sitedeki yönlendirmeye göre, önce Jet Drive 520'yi alüminyum kasa içine yerleştirip, MacBook Air'e bağlayarak, mevcut Apple SSD'yi Jet Drive'a kopyaladım. Daha sonra, alüminyum kasa içinden Jet Drive'ı çıkardım ve MacBook Air'in alt kapağını açarak, Apple SSD'nin yerine monte ettim.

Apple SSD'yi de alüminyum kasa içine yerleştirdim. Bu sayede çok şık ve kullanışlı, ayrıca USB 3.0 özelliği olan 128 GB'lık harici bir SSD daha oldu.


Siz de benim gibi bir bilgisayarcıya muhtaç kalmadan, ama Trancend sayesinde Mac'inizin kapasitesini artırabilirsiniz. Konuyla ilgili yardıma ihtiyacınız olursa çekinmeyin.

Gürcan


2 yorum:

  1. Transcend'in Türkiye sitesinin linki http://tr.transcend-info.com/apple/jetdrive/

    YanıtlaSil
  2. Merhaba. aydınlatıcı bilgilerinizi ve tecrübenizi paylaştığınız için teşekkürler.
    bu alınan ürün sadece hdd hafıza artımına gidiyor değil mi ? kullandığınız bilgisayarda 4 gb ram var diye biliyorum, ram artımına gerek var mı sizce ?

    YanıtlaSil