Bumerang

3 Nisan 2014 Perşembe

Kütüphaneler Haftası

            1964 yılından beri Mart ayının son Pazartesi günü başlayan hafta "Kütüphaneler Haftası" olarak kutlanıyor ülkemizde. Bu haftanın kutlanmasındaki amaç, kitap okuma alışkanlığı ve zevkini geliştirmek, kütüphanelere dikkat çekmek.
            Konuyla ilgili olarak benim de sizlere kendi kitaplıklarınız için nacizane bir dekorasyon önerim olacak. Ben kitaplarımı düzenlerken, aynı yazarın kitaplarını yanyana koyup o yazarın kitaplarında en çok öne çıkan simgeleri bulup kitapların önüne yerleştiriyorum. Bu hem kitaplığımı dekoratif açıdan daha güzel hale getiriyor hem de bir kitap aldığımda onunla ilgili birşeyler aramak hoşuma gidiyor.

Nasıl mı yapıyorum? Bütün kitaplarımı burada göstermem mümkün değil ama bir kaçını sizlere göstereyim. Mesela;


Ahmet Ümit kitaplarının önünde "Sultanı Öldürmek" kitabında önemli bir simge olan hançeri kitapların önüne koyuyorum.


Cemalnur Sargut'un kitaplarının önüne semazen figürleri yerleştiriyorum.


Sunay Akın kitaplarına Kız Kulesi figürü koyuyorum. 



Dan Brown kitaplarını önüne İtalya'dan alınmış bir kar küresi koyuyorum.


Elif Şafak kitaplarının önüne fil figürleri yerleştiriyorum



Kitaplıkdaki duruşları da bu şekilde oluyor.

Eğer mevcut kitaplığınızda birazcık yer açıp bu simgelere yer verirseniz ne kadar hoş durduklarını göreceksiniz. 

Son olarak;

Kitaplar bizim herşeyimiz okuyalım, dostlarımıza sevdiklerimize hediye edelim, çocuklarımıza okutalım.  

Okumak hayal gücününü geliştirir, hayal gücü dünyayı değiştirir......

Sevgiler Başak


2 yorum: